Протягом навчання слухачів ми проводимо постійно нагляд та контроль за їх фізичним, соматичним та психічним станом здоров’я.
Ми проводимо медичний огляд тестування на основі об’єктивного обстеження, оцінки його загального стану та функціональних можливостей, готовності до зміни режиму навантажень. За результатами індивідуальної програми реабілітації та результатами обстежень лікарями Центру, визначаємо їх професійну реабілітацію.
Огляд слухачів-інвалідів Центру здійснюється лікарями-кураторами щоденно, огляд всіма спеціалістами проводиться в плановому порядку.
Відділення медичного спостереження надає невідкладну медичну допомогу, а також сприяє наданню консультативної допомоги в інших медичних закладах.
Основні завдання та функції відділення медичного спостереження включають проведення комплексу оздоровчих заходів медичної та фізичної реабілітації, а саме:
Медикаментозне лікування(препарати, що сприяють підвищенню імунітету, впливають на м’язовий тонус, а також медичні препарати по захворюванню слухача.)
Фізіотерапевтичне лікування:
- ультразвукова терапія
- магнітотерапія
- діадинамотерапія
- ампліпульстерапія
- електрофорез
- гальванізація
- дарсонвалізація і т.д.
- парафінолікування
- тубус-кварц
- інгаляції
- Лікувальний масаж.
Заняття лікувальною фізкультурою:
а) лікувальна гімнастика( для кожного хворого індивідуальна)
б) механотерапія із застосування тренажерів (бігова доріжка, велотренажер, тренажер-гребля, багатофункціональний тренажер), в костюмі для пропріоцептивної корекції рухів «Гравістат» (заняття в тренажерному залі за індивідуальною програмою, групові заняття)
в) заняття на дошці Євмінова
Рефлексотерапія – відповідно до стану м’язового тонусу із застосуванням апарату черезшкірного електровпливу на біологічно активні точки.
Систематичне проведення курсового відновного лікування в умовах нашого Центру сприяє покращенню стану здоров?я слухачів, працездатності, що збільшує їх можливості в соціальному плані.
Мета медичного спостереження в центрі – корекція та відновлення реабілітаційного потенціалу інвалідів.
Медичне спостереження включає:
Регулярний медичний огляд слухача лікарями, тестування на основі об’єктивного обстеження. Надання невідкладної медичної допомоги слухачам під час навчання. Продовження базового лікування за рекомендаціями дільничного лікаря, лікаря – реабілітолога МСЕК. Організація консультацій, лабораторних та інструментальних обстежень слухача відповідно до стану його здоров’я. Санітарно-просвітницька робота: лекції, санбюлетні, демонстрація науково-популярних фільмів.
Масаж: класичний, сегментарно-рефлекторний, трофічний.
Мануальна терапія.
Фізіотерапевтичне лікування (інгаляції, парафін, тубус-кварц);
Лікувальна фізкультура.
Основним завданням медичних послугє забезпечення професійного навчання відповідними медичними засобами з метою корекції та відновлення фізичного, психоемоційного, соціального та трудового потенціалу осіб з обмеженими фізичними можливостями, повернення їх до активної життєвої позиції та інтеграції в суспільство.
Зазначені заходи спрямовані на:
підтримку працездатності в процесі навчання та засвоювання навчального матеріалу;
підвищення функціональних можливостей організму.
Медичні послуги надаються за рекомендаціями і під контролем лікарів. На основі даних індивідуальної програми реабілітації інваліда та результатів обстеження лікарями центру (ортопед-травматолог, невропатолог, терапевт, лікар ЛФК, психотерапевт, лікар-фізіотерапевт) формуються групи спостереження відповідного профілю, розробляються конкретні форми і методи фізичної реабілітації. Формування груп здійснюється також з урахуванням ступеня функціональних порушень, фізичних можливостей та групи інвалідності.
Медичні фахівці визначають черговість і послідовність заходів лікувально-профілактичного характеру. Режим та етапність лікувального процесу узгоджується з графіком навчання та розкладом занять. Медичні послуги надаються в кабінетах:
ароматерапії; масажному (класичний масаж, аромамасаж); фізіотерапевтичному; ЛФК (групові та індивідуальні заняття з застосуванням тренажерів та апаратів);
маніпуляційному кабінеті.
В процесі здійснення реабілітаційних заходів проводиться поетапна (на початку, в середині та наприкінці професійного навчання) оцінка фізичного, соматичного, психічного стану та ефективності призначених медичних заходів за допомогою відповідних тестувань і додаткових обстежень. Основними критеріями є збільшення працездатності, засвоєння навчального матеріалу, зацікавленість у навчанні, покращення функціональних можливостей, психоемоційного стану.